Analiza Swot firmy Apple - Wewnętrzne i zewnętrzne czynniki strategiczne

Udostępnij:

Firma Apple została założona przez Steve'a Jobsa, Steve'a Wozniaka i Ronalda Wayne'a w kwietniu 1976 roku.

Dziś jest to jedna z najbardziej wartościowych firm, która konsekwentnie zaskakuje i zachwyca swoich klientów. Wiele produktów / usług zawsze były uważane z jakości, wyrafinowania, wiedzy i użytkowania:

 

Ten wpis na blogu pomoże Ci zrozumieć mocne i słabe strony firmy, a także zidentyfikować zarówno możliwości, jakie stoją przed firmą, jak i zagrożenia, z jakimi może się spotkać.

SILNE STRONY

Steve Jobs

Obecny sukces Apple porównywany jest z czasami, które Steve Jobs osiągnął jeszcze za życia. Nie da się ukryć, że to właśnie on może być ojcem cyfrowej rewolucji.

Ponieważ jego geniusz twórczy poruszył wszystkie kamienie przemysłu. Jego pasja do perfekcji stworzyła bardzo silny zespół i lojalność w nim.

 

Dlatego Steve Jobs był jednym z największych atutów firmy, pracując z ludźmi sukcesu pod swoim zespołem.

Błyskawiczne innowacje

Jak wszyscy wiemy, Apple jest uważane za najbardziej innowacyjną firmę na świecie. Nie tylko w branży telekomunikacyjnej, ale również: detalicznej, muzycznej, oprogramowania i komputerowej.

Smartfony, MP3, laptopy Apple nie były pierwszymi produktami, które zostały wyprodukowane. Ale oni wzięli istniejące rzeczy, aby uczynić je działać dobrze, a jednocześnie dobrze wyglądać.

 

Ponieważ podejście firmy było zwiększenie doświadczenia użytkownika i budowanie lepszych produktów dla ludzi.

Ale to nie wszystko.

Z biegiem lat również dokonali ulepszeń na wszystkich liniach produktów i nigdy nie rezygnują z dodawania innowacyjnych funkcji.

Czasami, gdy wprowadzasz innowacje, popełniasz błędy. Najlepiej jest przyznać się do nich szybko i zająć się ulepszaniem innych innowacji.

Portfolio produktów

Silne zdolności innowacyjne sprawiły również, że apple rozszerzyło swoje portfolio i zarządzało systemem z kompatybilnymi produktami i usługami.

Linia produktów obejmuje Mac, iPhone, iPad, iPod, Apple Watch, Apple TV i tak dalej. Są dobre w dywersyfikacji portfela, aby ich przychody były stabilne.

Więc teraz spójrzmy na Apple Products Portfoloio w BCG Matrix:

Możesz również pobrać nasz darmowy szablon macierzy BCG, aby dokonać własnej analizy.

Design

Szalony perfekcjonizm Steve'a Jobsa i jego pasja nadały ogromne znaczenie szczegółom. To przyniosło Apple uproszczoną filozofię projektowania.

Dodatkowo, ich zespół projektantów prowadzi wiele badań nad ludzkimi zachowaniami, nowymi technologiami do projektowania, jak również praktycznym wzornictwem.

Dorastając, Jobs pomagał kiedyś swojemu ojcu budować ogrodzenie wokół ich rodzinnego domu w Mountain View. Podczas pracy Paul podzielił się z Jobsem pewną radą. "Musisz sprawić, aby tył ogrodzenia, którego nikt nie zobaczy, wyglądał równie dobrze jak przód. Nawet jeśli nikt tego nie zobaczy, ty będziesz wiedział, a to pokaże, że poświęciłeś się, aby stworzyć coś doskonałego."

Nie Pracownicy: "Geniusz"

Nie tylko Apple, ale wszystkie odnoszące sukcesy firmy wiedzą, że pracownicy mają ogromny wpływ na zadowolenie klientów.

W 2012 roku serwis Gizmodo opublikował artykuł o tajnym podręczniku szkoleniowym pracowników Apple, aby pokazać, co kryje się za ich procesem szkoleniowym.

Apple koncentruje się na doświadczeniach swoich klientów, oferując im niesamowitą podróż po sklepach na całym świecie. Dlatego właśnie rekrutacja właściwych ludzi - aka geniuszy, jest jedną z podstawowych wartości tej firmy.

Zaufanie klienta

Nie ma wątpliwości, że tworząc emocjonalne relacje ze swoimi klientami, Apple zbudowało wspaniałą bazę klientów, która jest ważnym aktywem strategicznym firmy.

Doskonałym przykładem sukcesu w obsłudze klienta jest niesamowity Genius Bar firmy Apple. Został on zlokalizowany wewnątrz sklepów detalicznych Apple, aby zapewnić użytkownikom dogłębne i zaawansowane wsparcie.

Ponieważ firma była już świadoma, że pozyskiwanie nowych klientów będzie kosztować więcej niż zadowolenie i utrzymanie dotychczasowych użytkowników.

Wysokie marże zysku

Możesz się zastanawiać, w jaki sposób Apple osiąga tak duże zyski na wszystkich swoich produktach, skoro konkurencja oferuje więcej funkcji za setki dolarów mniej.

Istnieje wiele odpowiedzi, ale głównym powodem jest strategia cenowa.

Apple Raport Q1 wyniki finansowe

Nawet jeśli niektórzy z nas myślą, że "Och, produkty Apple są tak drogie, nie będę ich kupować", dla wielu ludzi Apple jest jedyny w swoim rodzaju i wart swojej ceny.

Apple już zróżnicował swój produkt z premium strategii cenowej, aby zapewnić wysokiej jakości doświadczenia użytkownika.

Reklama

Apple jest jedną z najbardziej udanych firm, które pozycjonują swój produkt bez tworzenia zamieszania w umyśle klienta.

Wdrażają swoje uproszczone podejście do projektowania do swoich działań marketingowych i stworzyć pamiętne wydarzenia premiery każdego roku.

SŁABE STRONY

Niekompatybilność / zamknięty ekosystem

Jedną z największych zalet Apple jest zamknięcie drzwi dla urządzeń zewnętrznych i niekompatybilność produktów.

Na przykład, każda aplikacja zależy od zestawu zasad Apple w iPhone, aby być w stanie uruchomić w tle, korzystać z Internetu itp.)

Nawet jeśli ludzie chcą wolności, aby dostosować swój telefon, wydaje się, że Apple chciał absolutnej kontroli do produkcji najlepszych.

Niszowy cel klienta

Oto lekcja marketingu z Apple: stworzyć unikalny / interesujący produkt i kierować swój rynek jako tych, którzy są zainteresowani.

Tak więc z ich polityki cenowej premium, zawsze chcieli być marką, że każdy może chcieć, ale nie każdy może sobie pozwolić.

Ale takie podejście może prowadzić do przegapienia okazji i dużego udziału w rynku w segmencie średnim.

Monopolistyczna siła

Szczególnie według klienta i deweloperów, App Store jest zdecydowanie po monopolistycznej sposób podjąć bardzo ścisłej kontroli na ich system.

Ale spowodowały one w sądach przeciwko Apple przez firmy i deweloperów, które mogą być szkodliwe dla ich reputacji czasami nawet zniszczyć partnerów biznesowych.

Problemy z bezpieczeństwem iCloud

Prawdopodobnie słyszałeś wiele wiadomości o kontach iCloud wielu celebrytów, którzy zostali zhakowani w przeszłości. Kristen Dunst była jedną z ofiar iCloud, a niektórzy z nas wciąż pamiętają jej tweeta:

Tak, Apple jest zawsze badania dotyczące hacków i wdrożone dwuskładnikowego uwierzytelniania, ale tam też ludzie są zaniepokojeni o to i już stracił zaufanie do firmy.

Nieobecność Steve'a Jobsa

Twierdzi się, że Steve Jobs był odpowiedzialny za początkową innowacyjność firmy i Apple nie mógł wyjść z innowacyjnymi produktami w tych dniach.

Przez długi czas, Apple utrzymał swoją pozycję lidera w technologii, ale będą musieli wprowadzić nową linię produktów, że nikt nie wiedział. Byli najbardziej innowacyjną firmą na świecie i bez innowacji, ich reputacja zacznie się krzywda.

MOŻLIWOŚCI

Akcesoria Apple:

Apple oferuje więcej niż podstawowe akcesoria dla swoich linii produktów. Firma włożyła wiele wysiłku, aby zwiększyć doświadczenie użytkownika z wielu akcesoriów i gadżetów oprócz produktu.

Dzięki innowacyjnej strategii wprowadzania na rynek, słuchawki, etui, zegarki, ładowarki będą nadal częścią naszego stylu życia.

Wearable Technology:

Technologia zawsze pomaga ludziom robić rzeczy lepiej, szybciej i taniej. Technologia smart wearable zaczęła dominować na świecie i do 2022 roku podwoi swoją popularność.

Apple ma jednak szansę rozwinąć się z Apple Watch i AirPods w inne kategorie wearable.

Połączenie sukcesu Apple Watch i wysokiego poziomu zaangażowania, jaki obserwujemy wśród posiadaczy smartwatchy, odzwierciedla wartość, jaką ludzie przywiązują do tych produktów. Starszy analityk CCS Insight ds. wearables, George Jijiashvili.

Sprawdźmy tę fajną ilustrację przyszłości wearable tech autorstwa Martina Gee, Alexandra Ho i Josha Raaba.

Samochód Apple

Istnieją pewne plotki, że Apple już rozpoczął projekt iCar i nazwał go "Titan".

Obraz: AutoEvolution (mockup)

Choć Apple nie potwierdziło, że firma pracuje nad tego typu projektem, ale już zatrudnia specjalistów z branży motoryzacyjnej.

Dzięki innowacyjnemu zapleczu, badania i rozwój w zakresie systemów autonomicznych i sztucznej inteligencji mogą zakłócić tradycyjny przemysł samochodowy i przynieść nowe interwencje.

Zielona technologia

Firma wykorzystuje już energię odnawialną w swoich zakładach, ale nie ma jeszcze harmonogramu dostarczania produktów wykorzystujących zieloną technologię. Ale są dość ambitne, aby produkować nowe rzeczy przy użyciu 100% energii odnawialnej.

Bo jeśli duże firmy, takie jak Apple, mogą się zmienić, to może całe konsumpcyjne zachowania nas też mogą się zmienić.

ZAGROŻENIA

Wybuch epidemii koronawirusa:

Sprzedaż firmy w Chinach została poważnie dotknięta, ponieważ zakłady produkcyjne zostały zamknięte z powodu epidemii.

Poza tym, firma spodziewała się uruchomić nowe modele iPad, iPhone i Mac na ten marzec, ale opóźnienie zostało właśnie ogłoszone przez Apple.

Mimo, że Apple już ostrzegł swoich inwestorów i podjął wiele działań, zamknął wszystkie sklepy detaliczne na całym świecie. Ta sytuacja gospodarcza wpłynie na cały rynek i prawdopodobnie zaszkodzi ich systemom sprzedaży, dystrybucji i logistyki.

Imitacja produktu

Kiedy pojawia się nowy model Apple, reszta branży obserwuje i uczy się, co robi, a na końcu - kopiuje.

Ponieważ Apple jest najbardziej udaną firmą na ziemi i ludzie, którzy podążają za nią, myślą, że na pewno odniosą sukces, jeśli będą robić dokładnie to, co Apple.

Szczególnie w Chinach, Xiaomi w branży smartfonów oferuje produkt o jakości iPhone'a za mniej niż połowę ceny iPhone'a.

Najprawdopodobniej Apple jest już świadomy kosztów prowadzenia działalności i wie, że pozywanie tych wszystkich firm jest całkowitą stratą czasu.

Ale nadal jest to krytyczna kwestia dla Apple, ponieważ nie mogą powstrzymać Samsunga przed staniem się najpotężniejszą marką w branży.

Pozwy sądowe:

W grudniu 2017 roku, jeden z użytkowników iPhone'a w Reddit znalazł ciekawą korelację między wiekiem baterii Apple i jej wydajnością.

W odniesieniu do postu, John Poole - założyciel Primate Labs porównał wydajność i wiek baterii iPhone'a 6s i iPhone'a 7 działającego pod różnymi wersjami systemu iOS:

Następnie Apple potwierdził wątpliwości klientów i przyznał, że spowolnił wydajność starszych iPhone'ów, aby zrekompensować baterię.

Nawet jeśli Apple podjął działania i oferują różne usługi dla wieku baterii, różne pozwy zbiorowe zostały otwarte i oskarżył Apple nie będąc wystarczająco przejrzyste.

Regulacje rządowe:

"Nadszedł czas, aby rząd wkroczył i regulował duże firmy technologiczne" - powiedział współzałożyciel Microsoftu, Bill Gates.

Giganci technologiczni tacy jak Apple, Amazon zajmują się prywatnością i ustawodawcy powinni wprowadzić więcej regulacji z tym związanych. Na całym świecie, rząd podjął ścisłe prawa do absolutnej kontroli nad firmami technologicznymi.

Agresywna konkurencja:

Apple stoi w obliczu agresywnej konkurencji we wszystkich dziedzinach. Ponieważ ludzie żądają przystępnych cen za produkty high-tech, konkurenci zdobywają duży udział w rynku.

  • Microsoft jest jednym z głównych konkurentów Apple w różnych segmentach, tj. system operacyjny, komputery i smartfony.
  • Samsung produkuje tablety/telewizory po niższej cenie niż Ipad i Apple TV.
  • Dell również projektuje "fajne" laptopy i prawdopodobnie będzie oferował więcej funkcjonalności.
  • Paypal jest również jednym z największych konkurentów Apple, ponieważ firma jest w płatności online z Apple Pay.

KOŃCOWE PRZEMYŚLENIA:

Celem tego artykułu jest wyjaśnienie głównych mocnych i słabych stron, możliwości i głównych zagrożeń ze strony konkurentów i dać ci ogólną perspektywę na firmę. Tak więc, teraz masz ogólną wiedzę na temat analizy SWOT Apple.