Ułatwianie nauczania osobom uczącym się języka angielskiego (część 1)

Udostępnij:

Jest to pierwsza część dwuczęściowego postu na temat włączania strategii instruktażowej, jaką jest rusztowanie, do swojej klasy. W przyszłym tygodniu zapraszamy na część drugą.

Ponieważ liczba osób uczących się języka angielskiego (English Learners - ELs) wynosi ponad 4,8 miliona i stanowi 10 procent ogólnej populacji uczniów w wieku szkolnym, wszyscy nauczyciele powinni uważać się za nauczycieli ELs. W tym celu wszyscy nauczyciele muszą dysponować strategiami i narzędziami, które pomogą im w dostępie do trudnych treści, a jednocześnie pomogą im przyswoić język akademicki. Dysponując odpowiednimi narzędziami, nauczyciele mogą z łatwością włączyć do swojego nauczania strategię instruktażową, jaką jest rusztowanie.

Jak nauczyciele mogą zdobyć te narzędzia? W tym celu Education.com zwraca się do eksperta w dziedzinie EL, dr Diane Steehr Fenner, prezesa Support-Ed. Założona w 2011 roku, Support-Ed zapewnia rozwój zawodowy EL, program nauczania i ekspertyzy oceny oraz pomoc programową dla okręgów szkolnych w całym kraju.

Pytanie: Czym są scaffolds?

Diane Steehr Fenner: Według Pauline Gibbons (2015), rusztowanie to tymczasowe wsparcie, które nauczyciel zapewnia uczniowi, a które umożliwia mu wykonanie zadania, którego nie byłby w stanie wykonać samodzielnie. Wsparcie to występuje w takich formach, jak materiały i/lub zasoby klasowe zapewniane uczniowi, praktyki instruktażowe stosowane przez nauczyciela, a nawet sposób grupowania uczniów podczas instrukcji.1 Rusztowania będą się różnić i zmieniać z czasem, w miarę jak wzrasta wiedza ELs na temat treści i języka akademickiego.2 W rzeczywistości naszym celem podczas stosowania rusztowań dla ELs jest ostatecznie to, aby byli oni w stanie wykonać zadanie samodzielnie i bez użycia rusztowań.

Rusztowanie dla ELs nie powinno ograniczać się jedynie do instrukcji, ale powinno również obejmować wsparcie dla ocen, aby uczynić je bardziej wiarygodnymi dla ELs. Wyobraźmy sobie, że nie tylko uczymy się w języku, którego nie rozumiemy, ale również oceniamy nasze umiejętności w tym samym, nieznanym nam języku.

Podczas gdy niektórzy mogą uważać, że ocenianie z wykorzystaniem rusztowań daje EL niesprawiedliwą przewagę nad uczniami biegłymi, tak po prostu nie jest. Kiedy usuwamy lub zmniejszamy bariery językowe, które mogą być przeszkodą dla ELs, zwiększamy wiarygodność oceny i możemy dokładniej określić wiedzę i umiejętności. Ocena nie musi wyglądać tak samo dla wszystkich uczniów, ponieważ uczniowie mogą zademonstrować swoją wiedzę na różne sposoby.3

Na przykład, EL na początkowym poziomie znajomości języka angielskiego mogą wykazać się zrozumieniem treści poprzez niewerbalne oceny, takie jak sortowanie obrazków, podczas gdy EL na wyższym poziomie znajomości języka angielskiego mogą skorzystać z użycia zdań lub ramek do oceny.4 Tak samo jak w przypadku rusztowania w nauczaniu, w miarę jak uczniowie zdobywają biegłość w języku angielskim, nauczyciele mogą stopniowo zwalniać rusztowanie w ocenach klasowych.5

P: Jakie są różne rodzaje rusztowań dla ELs?

DSF: Rusztowania można podzielić na trzy kategorie:

    Materiały i zasobyInstrukcjaGrupa uczniów

W naszej tabeli "Kategorie rusztowań i przykłady" podajemy przykłady każdej kategorii rusztowań, choć lista ta nie jest wyczerpująca. Podczas mojej współpracy z nauczycielami ELs, zauważyłam, że wielu z nich uważa, że rusztowania pasują tylko do kategorii "materiały i zasoby". Często są zaskoczeni rodzajami rusztowań, które uważamy za należące do kategorii "instrukcje" i "podział na grupy uczniów". Zdarza się, że przez cały czas stosowali rusztowania dla ELs, ale po prostu nie zdawali sobie z tego sprawy!

Źródła

    Gibbons, P. (2015). Scaffolding Language, Scaffolding Learning: Teaching English Language Learners in the Mainstream Classroom. (2nd ed.) Portsmouth, NH: Heinemann.Daniel, S., Martin-Beltrán, M., Peercy, M., Silverman, R. (2015). "Beyond "yes or no?" Shifting from over-scaffolding to contingent scaffolding in literacy education with emergent bilingual students." TESOL Journal, 7(2), 393-420.Gottlieb, M. (2016). Assessing English Language Learners: Bridges to Educational Equity: Connecting Academic Language Proficiency to Student Achievement (Łączenie akademickiej biegłości językowej z osiągnięciami uczniów). Thousand Oaks, CA: Corwin.August, D., Staehr Fenner, D., & Snyder, S. (2014). "Scaffolding instruction for English language learners: A resource guide for ELA. "Gottlieb, M. Katz, A., & Ernst-Slavit, G. (2009). Od papieru do praktyki: Implementing TESOL's PreK-12 English Language Proficiency Standards. Alexandria, VA: Międzynarodowe Stowarzyszenie TESOL.

Copyright © 2018 Education.com LLC Wszystkie prawa zastrzeżone.

Diane Staehr Fenner, współautorka książki Unlocking English Learners' Potential: Strategies for Making Content Accessible, a także prezesem SupportEd z siedzibą w Waszyngtonie-D.C.

Like this:Like Loading ...