Analiza SWOT Tesli - Analiza strategiczna Tesla Motors

Udostępnij:

Tesla, Inc. jest amerykańską, innowacyjną firmą opartą na rozwiązaniach motoryzacyjnych i energetycznych, założoną w 2003 roku, która deklaruje swoją misję jako: "Przyspieszyć przejście świata na zrównoważoną energię", a wizję jako " Stworzenie najbardziej przekonującej firmy samochodowej poprzez napędzanie przejścia świata na pojazdy elektryczne".

Firma wcześniej nazywała się Tesla Motors, Inc. ale potem zmieniła nazwę na Tesla, Inc. ponieważ firma zaczęła pracować nad produktami na szerszej liczbie dziedzin związanych z wytwarzaniem energii.

Dziś firma świadczy usługi w zakresie pojazdów silnikowych, serwisu samochodowego, usług finansowych, magazynowania energii, paneli słonecznych, produktów lifestylowych i towarów detalicznych za pośrednictwem swoich spółek zależnych o nazwie SolarCity, Tesla Grohmann Automation, Maxwell Technologies, DeepScale, Hibar Systems.

Ten wpis na blogu pomoże Ci zrozumieć mocne i słabe strony Tesla Motor, a także zidentyfikować możliwości rynkowe dla rozwoju biznesu i zagrożenia, z jakimi mogą się spotkać.

Mocne strony

1- Najlepszy pracodawca

Jednym z najważniejszych punktów, w których Tesla jest dobra, jest jej wskaźnik zatrudnienia

. Firma została wyróżniona w Forbes jako jeden z najlepszych pracodawców w 2019 roku.

Ponieważ Tesla przyjęła innowacyjną i zróżnicowaną kulturę, wiadomo, że jest to idealna firma dla młodych pracowników, na której można zainwestować swój talent i energię.

Pobierz listę Forbes Global 2000 Info w programie Excel!

2- Wiodąca firma z branży motoryzacyjnej

W 2019 roku Tesla osiągnęła 367,386 dostaw, które są większe niż suma liczby dostaw w poprzednich 2 latach.

Źródło:

statistaNiezwykle szybki wzrost sprzedaży został przypisany niezrównanemu zaawansowaniu firmy w zakresie luksusu i innowacji. Od czerwca 2020 roku Tesla stała się najbardziej wartościową firmą motoryzacyjną

na świecie, pozostawiając w tyle Toyotę.

3- Innowacyjność

Tesla jest znana jako jedna z najbardziej innowacyjnych firm na rynku, ponieważ ciągle inwestuje więcej w badania i rozwój.

W 2018 roku Tesla zainwestowała 1,8 miliarda dolarów na rozwój nowych i zaawansowanych technologii, pozostawiając w tyle większość konkurencyjnych firm.

Dlatego też konsumenci, którzy są bardzo zainteresowani przyszłością technologii samochodów elektrycznych, mają wysokie oczekiwania wobec firmy, co zwiększa jej popularność i zyski finansowe.

4- Marka

Ponieważ celem firmy jest nie tylko produkcja samochodów, ale także tworzenie doskonałych wrażeń z jazdy

, Tesla koncentruje się na podnoszeniu jakości doświadczeń użytkowników i jakości produktów. Wraz ze wzrostem zadowolenia klientów, firma zyskuje silniejszy wizerunek marki, który jest jednym z najważniejszych czynników zapewniających wzrost sprzedaży.

Ponadto, kiedy firma została założona w 2003 roku, aby produkować samochody elektryczne, nie miała żadnej konkurencji w tej przestrzeni. Tak więc Tesla z łatwością stała się pierwszą marką

, która przychodziła na myśl na całym świecie, gdy mówiono o samochodach elektrycznych, co również zwiększyło wartość marki.

Słabe strony

1- Komplikacje produkcyjne

Nawet jeśli Tesla w tak krótkim czasie zaczęła konkurować z największymi firmami motoryzacyjnymi na świecie, jej siła produkcyjna jest znacznie słabsza

niż u innych. Firma posiada tylko jeden zakład zlokalizowany w Kalifornii, który pozwala na produkcję ograniczonej liczby samochodów.

Spowodowało to opóźnienia w dystrybucji poprzednich modeli i nadal jest jednym z najważniejszych problemów firmy, ponieważ nie jest w stanie sprostać wysokim wielkościom produkcji.

2- Ograniczona obecność

Nawet jeśli sprzedaż Tesli z roku na rok dynamicznie rośnie, rdzeniem jej rynku pozostają Stany Zjednoczone

. W 2018 roku Stany Zjednoczone odpowiadały za 70% jej przychodów, gdyż wygenerowały 14,9 mld dolarów.

Firma ma również znaczącą obecność w Chinach, jednak wciąż niewielką w porównaniu do USA, ponieważ wygenerowała 1,8 mld dolarów w 2018 roku.

Pobierz Generator Map Cieplnych Świata Szablon w Excelu!

Ponieważ konkurenci firmy mają silne sieci dystrybucji na całym świecie, słabość Tesli w krajach innych niż USA i Chiny utrudnia jej wzrost i ekspansję.

3- Mała grupa docelowa

Tesla utrzymuje wizerunek firmy motoryzacyjnej premium i produkuje produkty premium dla rynku niszowego

. Istotnym powodem, który utrudnia firmie przyspieszenie wzrostu, jest posiadanie niewielkiej grupy docelowej ze względu na wysokie ceny produktów.

Nawet jeśli Tesla zwiększyła swoją bazę klientów dzięki Modelowi 3, który jest tańszy w porównaniu z innymi modelami, nadal przemawia do niewielkiego segmentu ludzi.

4- Brak zysków na widoku

Ze względu na wysokie koszty operacyjne i ograniczone możliwości produkcyjne, Tesla spalała gotówkę, nie osiągając zysku. W 2016 roku firma była zadłużona na 2,5 miliarda dolarów.

Źródło:

TheVergeZaniechanie firmy, aby przestać tracić pieniądze, wpływa negatywnie na opinie inwestorów o firmie i wartości akcji spółki.

Szanse

1- Globalna ekspansja sprzedaży

USA i Chiny to dwa największe rynki motoryzacyjne na świecie i to one generują większość sprzedaży Tesli. Jednak podczas gdy Stany Zjednoczone generują 70% samej sprzedaży Tesli, Chiny wygenerowały 1,8 miliarda dolarów w 2018 roku i nadal było to mniej niż 10% sprzedaży hurtowej.

Rynki azjatyckie są najszybciej rozwijającymi się rynkami na świecie i jeśli firma skupi się bardziej na rynkach azjatyckich, zwłaszcza Chiny i Indie mają potencjał, aby zwiększyć sprzedaż firmy na dużą skalę i stać się wiodącym rynkiem dla Tesli.

 Bonus do pobrania: Jeśli chciałbyś przedstawić dane dotyczące sprzedaży w USA w formie wizualnej tablicy, sprawdź ten szablon raportu sprzedaży w Excelu i śledź wyniki sprzedaży swojego zespołu!

2- Trendy w zakresie zrównoważonego rozwoju

Ponieważ ludzie stali się bardziej świadomi znaczenia zmiany z paliw kopalnych na zrównoważoną energię, popyt na zrównoważone produkty gwałtownie wzrósł.

Tesla jest jedną z niewielu pionierskich firm w dziedzinie produktów, które opierają się na zrównoważonej energii i samochodach elektrycznych. Dlatego też popyt na jej produkty i potencjał rośnie z dnia na dzień.

3- Technologia autonomicznej jazdy

Przemysł motoryzacyjny w ostatnim czasie bardzo szybko ewoluował i nadal ewoluuje. Tesla jest jedną z najbardziej innowacyjnych

firm, która z każdym wyprodukowanym modelem dodaje nowe funkcje do doświadczeń konsumentów z jazdy. Źródło:

TeslaTechnologia jazdy

autonomicznej

to funkcja, na którą czekał cały świat, a technologia autopilota Tesli jest znana jako jedna z najbardziej udanych pod względem bezpieczeństwa i wygody.

Taka technologia jest bardzo istotna, że można ją nazwać reformą na rynku motoryzacyjnym. Dlatego też Tesla ma wielki potencjał dla przyszłości motoryzacji.

Zagrożenia

1- Silna konkurencja

Mimo, że Tesla jest znana jako pionier w dziedzinie samochodów elektrycznych, jej rywale, którzy są w sektorze od setek lat, również szybko nadążają za technologią samochodów elektrycznych

. Dodatkowo, ich relatywnie bardziej przystępne ceny mogą przyciągnąć konsumentów Tesli w przyszłości.

Nawet jeśli Tesla wydaje się być jedyną firmą, która produkuje samochody wysokiej klasy, inne firmy mogą zacząć produkować samochody dla tego samego segmentu konsumentów, co postawiłoby Teslę w bardzo kontrowersyjnej konkurencji.

2- Deficyty produktów

Tesla twierdzi, że sprzedaje produkty o wysokich standardach i jakości premium. Jednak firma musiała zmierzyć się z wieloma pozwami sądowymi, które wynikają z wad produkcyjnych i projektowych, które mogą powodować poważne braki w bezpieczeństwie.

Źródło: insideevs.com Ponieważ

problemy te rozbrzmiewają na całym świecie, Tesla może stracić zaufanie klientów, a wizerunek marki może zostać trwale naruszony.

3- Brak przepisów dotyczących autonomicznej jazdy

Podczas gdy Tesla jest mocno skoncentrowana na technologii autopilota, w żadnym kraju, w tym w USA, nie ma odpowiednich regulacji dotyczących samojeżdżących samochodów.

Ta złożoność prawna zagraża przyszłości Tesli, a także sprawia, że konsumenci rezygnują z zakupu Tesli.

4- Elon Musk

Elon Musk jest dyrektorem generalnym Tesla, Inc. od 2008 roku i jest jedynym przedstawicielem firmy. Choć jest on ważnym czynnikiem wpływającym na sławę, jaką cieszy się dziś Tesla, ponieważ świat uważa go za genialnego, wizjonerskiego lidera, to jednak swoim nieobliczalnym zachowaniem szkodzi on również wizerunkowi marki.

Jego zachowania dość często nie są zgodne z oczekiwaniami społecznymi, a każdy skandal z jego udziałem pośrednio obniża wartość rynkową firmy.

Słowa końcowe

Jak widać, powyższa analiza SWOT firmy Tesla bada firmę pod kątem jej mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń. Analiza SWOT może być również wykorzystana do zbadania techniki, procesu lub osoby pod względem określonych atrybutów.